W tym roku szkolnym, w ramach wyjazdu integracyjnego klas pierwszych III LO, udaliśmy się na dwudniową wycieczkę do Zakopanego. Wszyscy byliśmy podekscytowani i optymistycznie nastawieni do tej wyprawy. Okoliczności nam sprzyjały: wymarzona pogoda, komfortowy autokar, wspaniałe grono opiekunów…

Podróż do Zakopanego przebiegła bezpiecznie. W radosnych nastrojach podzieliliśmy się na trzy grupy (w zależności od upodobań i predyspozycji) i wraz z nauczycielami i przewodnikami udaliśmy się w trzy kilkugodzinne trasy:

1. nad Morskie Oko,
  2. Doliną Kościeliską z Jaskinią Mroźną i Wąwozem Kraków,
  3. na Halę Gąsienicową i do Czarnego Stawu Gąsienicowego.

Tatry Zachodnie i Wysokie powitały nas swoją przecudną urodą, budzącym podziw i respekt majestatem wywołały w nas ciekawość i chęć zdobycia zaplanowanych tras wędrówek. Sporo się nachodziliśmy, ale było warto! W tak sprzyjających i atrakcyjnych okolicznościach przyrody mieliśmy okazję lepiej się poznać i nawiązać międzyklasowe relacje. Wspieraliśmy się, gdy wymagały tego trudności na trasie – zmęczenie wspinaczką, słabnąca kondycja. Wspólnie rozwiązywaliśmy też zadania przygotowane dla nas przez panią pedagog i panią psycholog. Pełni wrażeń zakończyliśmy pierwszy dzień naszego pobytu wieczornym ogniskiem z kiełbaskami i pyszną herbatą. Nastroju dopełniły śpiewy przy akompaniamencie gitary. Wieczór zwieńczyła integracyjna dyskoteka.

Drugi dzień także nie był wolny od niezapomnianych przeżyć. Dostarczył nam ich przede wszystkim wyjazd kolejką linową na Kasprowy Wierch. Na szczycie krajobraz zmieniał się wraz z wędrówką chmur, odsłaniając zapierające dech w piersiach widoki. Byliśmy też świadkami rzadkiego zjawiska fizycznego, tzw. Efektu Brockenu – niektórzy z nas w aureoli tęczy czuli się wręcz uświęceni. Zwiedzając Zakopane cieszyliśmy się, że mogliśmy z bliska zobaczyć znaną z sukcesów polskich skoczków narciarskich Wielką Krokiew. Ważnym punktem programu okazał się spacer po Krupówkach i zakup pamiątek.

To był niesamowicie udany wyjazd! Dzięki niemu mieliśmy wyjątkową okazję lepiej się poznać, zintegrować , polubić. Już planujemy kolejną taką wycieczkę!