mgr Agata Dudek, gabinet D2-9
Godziny dyżurów
Dzień tygodnia | Godziny pracy |
Poniedziałek | 8 – 9.30 |
Wtorek | 8 – 9.30 |
Środa | 12.00 – 13.30 14.30 – 16.00 |
Czwartek | 13.00 – 13.00 |
W naszej szkole nauczymy młodzież:
- jak ma planować swoją przyszłość,
- jak osiągnąć sukces w życiu zawodowym!
Rolą doradcy zawodowego w szkole jest przygotowanie i wspieranie uczniów w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych, które w praktyce przekładają się na wybór zawodu, prowadzącej do niego ścieżki kształcenia, planowanie, rozwój i zarządzanie karierą zawodową.
Cele działania doradcy zawodowego:
- Przygotowanie młodzieży do trafnego wyboru zawodu i dalszego kształcenia oraz opracowania indywidualnego planu kariery edukacyjno – zawodowej.
- Przygotowanie ucznia do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, takich jak: bezrobocie, problemy zdrowotne, adaptacja do nowych warunków pracy i mobilności zawodowej.
- Przygotowanie rodziców do efektywnego wspierania dzieci w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych.
- Pomoc nauczycielom w realizacji tematów związanych z wyborem zawodu w ramach lekcji przedmiotowych.
- Wspieranie działań szkoły mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy ucznia.
Oczekiwania rynku pracy:
Coraz trudniej jest właściwie ukierunkować swój rozwój zawodowy, aby adekwatnie ulokować się na rynku pracy. Z pewnością nie wystarczy już tutaj czysta edukacja, tzn. zdobycie tylko umiejętności zawodowych. Fakt, że ktoś zdobywa wiedzę i umiejętności, że zdobywa zawód nie oznacza, że potrafi kierować swoją karierą.
W ostatnich latach zmieniły się też znacząco oczekiwania pracodawców. Wiedza zawodowa jest ceniona jak zawsze, natomiast podstawową i niezbędną stała się oczywiście obsługa komputera i znajomość języków obcych. Dodatkowo coraz częściej istotną rolę w decyzjach kadrowych pełnią tzw. „umiejętności osobiste”.
I tak najczęściej wymienia się tutaj:
- ELASTYCZNOŚĆ – umiejętność łatwej adaptacji do zmian w środowisku pracy.
- MYŚLENIE TWÓRCZE – umiejętność bieżącego rozwiązywania problemów.
- UMIEJĘTNOŚĆ PRACY ZESPOŁOWEJ – zdolność do wywoływania i wykorzystania efektu synergii wspólnych działań członków grupy.
- OTWARTOŚĆ I UMIEJĘTNOŚĆ PLANOWANIA KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO – rozumiana jako wewnętrzna potrzeba stałego doskonalenia zawodowego.
Pomyśl jak nauczyć się tych umiejętności.
Artykuły:
- Najpopularniejsze Uczelnie 2021r.
- Ranking Uczelni Technicznych 2020/2021
- Informator dla maturzystów 2021
Testy: