Przedostatni tydzień września to idealny moment na chwilkę oddechu, co znakomicie wykorzystali uczniowie klas 2A i 2B, którzy udali się na wycieczkę do stolicy. Organizatorem był prof. Grzegorz Pędzikiewicz, natomiast funkcję opiekunów pełnili wychowawcy – pani profesor Marta Bromboszcz- Rola oraz pan profesor Krzysztof Ciołczyk, jak również pani psycholog Angelika Lelek.

W godzinach porannych, kiedy wszyscy zmierzali do szkoły, nasze dwie klasy zajęły miejsca w autokarze i wyruszyły na północ, w kierunku stolicy. Podróż do Warszawy przebiegła szybko i już po paru godzinach oglądaliśmy z okien przepięką panoramę stolicy. Po krótkim postoju i przerwie na obiad rozpoczęliśmy zwiedzanie.

Pierwszym miejscem, które zobaczyliśmy, było Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, gdzie po ciekawej lekcji muzealnej mogliśmy obejrzeć wiele pamiatek: obrazów, rękopisów oraz listów tego słynnego poety. Pani przewodnik podzieliła się z nami licznymi ciekawostkami, dotyczącymi powstawania epopei narodowej – Pana Tadeusza, jak również zachęciła do odwiedzenia innych galerii sztuki, które znajdują się w całej Polsce. Pogoda nam dopisywała, więc po wyjściu z muzeum znalazł się czas na odpoczynek, zrobienie zdjęć pod Kolumną Zygmunta oraz omówienie dalszego planu dnia. Późnym popołudniem wybraliśmy się na Stadion Narodowy. Przewodnik zaprowadził nas na trybuny, mieliśmy niebywałą okację zasiąść w lożach dla VIP-ów. Po bardzo ciekawej prelekcji o historii stadionu i kilku ogólnych informacjach, udaliśmy się tzw. ,,trasą piłkarza”, prowadzącą od samych tuneli, którymi przyjeżdżają autobusy ze sportowcami, po szatnie, pokoje masażu, ławki rezerwowych aż na stadion. Nie mogliśmy również pominąć pokoju wielowyznaniowego, gdzie nie tylką mogą modlić się ludzie przeróżnych religii, ale także odbywają się tam wesela czy chrzciny.

galeria …

Następnego dnia odwiedziliśmy Sejm, gdzie mogliśmy poznać wiele ciekawych informacji na temat funkcjonowania całego Sejmu i Senatu oraz mieliśmy możliwość uczestniczenia przez chwilę, jako publiczność, w obradach.

Wycieczka wszystkim się bardzo podobała, dlatego niechętnie opuszczaliśmy Warszawę. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś wrócimy do stolicy, bo zdajemy sobie sprawę, że pozostało tam jeszcze wiele niesamowitych miejsc do zobaczenia.