Przesłanką do stworzenia i wdrożenia Ogólnopolskiego Programu Zwalczania Grypy jest dostrzegany w Polsce i na świecie problem związany z zachorowaniami na grypę, które – oprócz skutków medycznych i społecznych – wpływają także na kwestie ekonomiczne zarówno na szczeblu pojedynczych przedsiębiorstw, jak i całej gospodarki.
Ulotka dotycząca grypy – zobacz.
Film dotyczący grypy – zobacz.
FluMania 2016 – nauka poprzez zabawę. W ramach działań na rzecz promocji profilaktyki Ogólnopolskiego Programu Zwalczania Grypy z myślą o użytkownikach smartfonów powstała aplikacja mobilna – FluMania, która jest połączeniem gry logicznej z testem edukacyjnym o grypie. Głównym celem gry jest opanowanie epidemii grypy rozprzestrzeniającej się w mieście poprzez szczepienia pacjentów z grup ryzyka powikłań pogrypowych. Na gracza czeka szereg zadań logicznych oraz pytań merytorycznych, podczas których może zdobyć bonusy w postaci dodatkowej broni w walce z grypą. Na każde pytanie użytkownik znajdzie poprawną odpowiedź podczas gry, czyli uczy się poprzez zabawę. Gra przyczynia się do rozwoju spostrzegawczości, ćwiczenia pamięci oraz refleksu. Podczas gry uczymy się m.in. o tym, czym jest grypa, jak zapobiegać chorobie oraz w jakich warunkach przenoszony jest wirus. W dobie rozwijających się technologii metoda edukacji przez grę mobilną jest dostosowana do potrzeb społeczeństwa, a przez to jest bardziej efektywna. Zamiast gier nasyconych przemocą lub zbierania pokemonów, lepiej ratować ludzi i co istotne – zdobywać wiedzę. Czas spędzony w poczekalni, komunikacji miejskiej czy podczas przerwy może zostać spożytkowany w wartościowy sposób, dzięki proponowanym przez FluManię wyzwaniom logiczno-intelektualnym. Podczas tej wirtualnej zabawy społeczeństwo zdobywa świadomość, że dzięki szczepieniom wygra z realnym wirusem grypy unikając przy tym przykrych objawów grypy, hospitalizacji oraz kosztów związanych z leczeniem.
Aplikacje można bezpłatnie pobrać z Google Play oraz App Store.